Restaurantul Business Land este un loc perfect ca sa te simți bine, să petreci o seară minunată cu prietenii și, mai ales, să te bucuri de gustul unor bucate delicioase. Dar cum să alegi restaurantul potrivit și să fii sigur că vei avea o experiență culinară pozitivă?
Dacă urmărești recomandările de pe internet sau de pe pliantele publicitare, nu-ți poți face o idee clară despre calitatea unui restaurant, mai ales dacă sunt păreri și comentarii contradictorii. Dar, atunci când pășești în restaurant, există o serie de semne subtile care te avertizează că s-ar putea să nu te bucuri prea mult de ieșirea ta.
Iată care sunt lucrurile la care să privești cu atenție, înainte de a te așeza la masă și a constata că mâncarea nu are nici pe departe gustul la care visai.
Igiena localului lasă de dorit
Când vorbim despre igienă, putem începe cu exteriorul. Când mergi la un restaurant, trebuie să iei aminte cum arată clădirea, chiar înainte de a intra. Dacă geamurile sunt murdare, scrumul de țigară se revarsă din scrumieră, iar pereții nu au mai fost vopsiți de ani întregi, probabil că restaurantul nu pune mare preț pe curățenie.
Semnele subtile ale lipsei de grijă sunt vizibile pretutindeni și în interior: senzația de neaerisit, mirosurile grele, fețele de masă nespălate, tacâmurile și paharele pline de pete, mobilierul deteriorat, toate te anunță că managerii restaurantului nu țin deloc la imaginea acestuia.
7 obiceiuri zilnice care iti arata aspecte ASCUNSE din felul tau de a fi
Cum ar putea fi mâncarea de calitate, când toate celelalte aspecte lasă de dorit? Chiar dacă gustul ar fi acceptabil, nu avem nicio garanție că a fost pregătită în condiții adecvate și că nu o să ne alegem cu o toxiinfecție alimentară când ne întoarcem acasă.
Meniurile sunt murdare, cu mâncare între pagini
Dacă primești un meniu pătat, cu urme de mâncare pe pagini și cu colțurile înnegrite de mizerie, este vremea să te gândești bine dacă rămâi sau nu în localul respectiv. Șefii restaurantului și ospătarii care dau meniul știu foarte bine că acesta este un fel de carte de vizită pentru restaurantul respectiv. Dacă nu le pasă de aspectul meniului și de faptul că clientul poate fi dezgustat de paginile murdare, nu avem nicio garanție că s-ar preocupa de calitatea mâncării pe care o servesc.
„Dacă nu mențin meniurile curate, probabil că nu păstrează nici toaletele curate, probabil că nici chelnerii nu sunt foarte curați”, arată Dennis P. Gemberling, consultant la restaurantul Perry Groups’.
Nu prea vezi persoane în restaurant
Dacă ești doar tu cu prietenii în restaurant ori un număr foarte mic de persoane, probabil că există un motiv bun pentru asta. Ar trebui să te îngrijorezi mai ales dacă iei masa la ore de vârf, precum prânzul sau cina, și nu prea vezi oameni în jurul tău, caz în care mai bine te orientezi către un alt restaurant. Faima unui local vine, în primul rând, din felurile gustoase pe care le prepară. Or, dacă oamenii ocolesc un anumit restaurant, este clar că nimeni nu a fost încântat de bucatele servite.
Meniurile au foarte multe opțiuni diferite
Niciun bucătar nu se poate specializa în toate felurile de mâncare. De obicei, un expert alege câteva feluri și le face foarte bine. De fapt, de aceea există restaurante specializate în mâncare tradițională, mâncare chinezească sau arabăbească, fructe de mare, paste sau pizza.
Dacă meniul are extrem de multe pagini cu diferite feluri de mâncare, din toate bucătăriile posibile, acesta este un semnal de alarmă. Dacă anumite tipuri de mâncare se comandă foarte rar, sunt toate șansele ca ingredientele lor să nu fie prea proaspete, ci să fi stat foarte mult prin cutii și depozite.
Alți clienți nu par tocmai fericiți
Când intri în restaurant, este bine să arunci o privire la chipurile celorlalți clienți, să vezi cam ce impresie îți dau. Dacă observi fețe încruntate, mâncare lăsată în farfurie, expresii de dezgust sau nervozitate la mai mult de două-trei mese, este cazul să faci cale întoarsă. Dacă și alți oameni au o experiență proastă la restaurantul pe care l-ai ales, este posibil ca hrana să nu fie chiar satisfăcătoare.
Mâncarea are un aspect neatrăgător
Dacă arunci o privire în farfuriile celorlalți, lucru nu tocmai politicos, dar necesar ca să-ți faci o idee despre ce te așteaptă, observi că mâncarea nu pare deloc apetisantă. Poate că te înșeli și este foarte bună, dar să nu uităm că felul în care ni se prezintă hrana are un rol important în stimularea apetitului și ne face să ne bucurăm mai mult de masă. Dacă, pe lângă aspectul neplăcut al mâncării, observi și alte semne dintre cele de mai sus, ar fi bine să-ți alegi alt loc pentru masa de prânz sau pentru cină.
Acestea sunt principalele semne care îți sugerează că mâncarea pe care o comanzi nu este printre cele mai bune. Dar să nu uităm că alegem un restaurant nu numai pentru mâncare, ci și pentru atmosfera plăcută. Cele două merg mână în mână, iar câteva indicii ne sugerează că vom pleca frustrați de la restaurant, chiar dacă mâncarea va fi acceptabilă:
-Nu ne întâmpină nimeni când intrăm în restaurant
-Suntem ignorați când ne așezăm la masă și nu vine nimeni să ia comanda, o perioadă îndelungată
-Așteptăm o veșnicie chiar și băuturile
-Ospătarii nu acceptă să ne așezăm la masa pe care o alegem, chiar dacă localul este aproape gol
-Mesele nu au fost debarasate și arată dezgustător
-Personalul pare nefericit sau dezinteresat
-Ospătarii și bucătarii fac numeroase greșeli
-Băile nu sunt deloc îngrijite
-Comanda vine prea devreme sau mult prea târziu
-Personalul pare să-și dorească să pleci mai repede
-Pe nota de plată apar erori inexplicabile
Articol preluat de Aici